tisdag 6 mars 2007

Hemlis frågor och svar

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?

Alpacka och ull.

2. Vilka är dina favoritfärger?

Grön och lila just nu.

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?

Nej.

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/ använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)

Sort beror på vad jag ska sticka, hur mycket jag vill att garnet ska glida på stickorna, men jag använder rundstickor framför vanliga raka. Jag skulle vilja prova magic loop till strumpor.

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?

Mittemellan.

6. Dricker du kaffe? Te?

Kaffe och Te (inte grönt te).

7. Är du allergisk mot något?

Gräspollen

8. Vilken slags musik tycker du om?

Mycket. Just nu lyssnar jag på Damien Rice, Sufjan Stevens, Wilco, Jeff Buckley, Elliott Smith, Magic Numbers, Franz Ferdinand, Anna Ternheim, Arab Strap med flera.

9. Favoritgodis?

Choklad.

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (spinna, scrapbooking, virkning osv.)

Virkar lite, vill gärna spinna och färga garn.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...

Mindre projekt som inte tar för lång tid. Har nyss upptäckt charmen med att sticka strumpor, vilket jag tycker är jättekul.

12. Prenumererar du på någon sticktidning?

Nej.

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?

Flera...Union Square Market Sweater (Interweave Knits), Rusted Root och Wicked (Zephyr Style).

14. Använder du pulsvärmare/ handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?

Nja...handledsmåttet är 16 cm.

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?

Jodå.

16. Stickar du sockor?

Ja.

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)

Storlek 38. Längd 24 cm.

18. När fyller du år?

23:e december

19. Stickar du med pärlor?

Jag har inte provat det än. Grumperinas Odessa-mössa (MagKnits) finns på önskelistan.

20? Vilka slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)

Deckare och romaner. Favoritförfattare är Nick Hornby, Val McDermid, Tony Parsons, Patrick Suskind.

5 kommentarer:

Elin sa...

Vilken fin bild på dig själv du har lagt upp... :0) Ses imorn!
kram

Anonym sa...

Mycket tjusig bild.

Joanna sa...

Tackar, tackar!

Gunnar E Olsson sa...

Jag tycker också bilden är gôrfin!

Dad E

Gunnar E Olsson sa...

Jag tycker också bilden är gôrfin!

Dad E