tisdag 10 juni 2008

på gång just nu...och en klar kofta

Mönster: Drops 103 - 1, kofta i Eskimo eller Silke - Alpaca
Garn: Drops Alaska
Stickor: 4,5 mm

Jag använde mösntret för silke-alpaca och det fungerade fint. Kragen är lte märklig, det var svårt att få till den så att den blev snygg och att det går att knäppa översta knappen. Och ärmarna blev för långa, jag valde att sticka fullärm istället för 3/4 som antagligen hade blivit bättre. Annars är jag väldigt nöjd. Den här stickar jag gärna fler av....

Mönster: Summertime tunic från Interweave Knits av Katie Himmelberg
Garn: Drops Muskat
Stickor: 3,5 och 4,0 mm

Tveksam om det här blir bra, men jag stickar på får vi se...

mönster: BabyDrops 14 - 27
garn: drops alpaca
stickor: 2,5 mm rundsticka

Den här lilla roliga babykoftan är till kompisar som väntar barn nu i sommar. Jag ska nog vara lite mer vågad i mina färgval nästa gång jag stickar den. Och flet lär det bli. Det är ju perfekt att ha en liten kofta liggandes när det behövs en present till någon nyfödd.

2 kommentarer:

katarinaw sa...

Koftan är jättefin!

Dödergök sa...

Å jag bara måste göra den där översta koftan till hösten, über snygg ju! Tack för inspirationen!